آگاهی از برند چیست؟
آگاهی از برند، سطح آگاهی مصرف کننده یک شرکت است. این توانایی یک مشتری بالقوه را در تشخیص نه تنها تصویر برند، بلکه در مرتبط ساختن آن با محصول یا خدمات یک شرکت خاص می سنجد.
آگاهی از برند نشان می دهد که مخاطبان هدف شما چقدر با برند شما آشنا هستند و چقدر آن را تشخیص می دهند. به برندهایی که آگاهی از برند بالایی دارند، عموماً بهعنوان «پرطرفدار»، «محبوب» یا به سادگی «مشهور» شناخته میشوند. ایجاد آگاهی از برند هنگام بازاریابی و تبلیغ شرکت و محصولات شما، بهویژه در مراحل اولیه کسبوکار، ارزشمند است.
چرا آگاهی از برند مهم است؟
آگاهی از برند باعث تقویت اعتماد می شود.
در دنیایی که مصرف کنندگان قبل از خرید به تحقیقات گسترده و نظرات دیگران اعتماد می کنند، اعتماد به برند همه چیز است. هنگامی که یک مصرف کننده به برند شما پیوند می زند، به احتمال زیاد با کمی پیش بینی یا بدون پیش بینی خریدهای تکراری انجام می دهد - که سپس شکاف بین اعتماد و وفاداری را پر می کند.
آگاهی از برند باعث ایجاد اعتماد به برند می شود. وقتی نام تجاری خود را ضرب المثل می گذارید، مشتریان راحت تر می توانند اعتماد کنند. تلاشهای آگاهی از برند به برند شما شخصیت و خروجی میدهد تا صمیمانه باشد، بازخورد دریافت کند و داستان بگوید. اینها همه راه هایی هستند که ما به عنوان انسان با یکدیگر اعتماد ایجاد می کنیم. رابطه انسان/برند تفاوتی ندارد.
آگاهی از برند تداعی ایجاد می کند.
وقتی کاغذ را برش دادید، شرط می بندم که یک چسب زخم زده اید. وقتی سوال فوری داشتید، مطمئنم که آن را در گوگل جستجو کرده اید. وقتی لازم بود چند کپی تهیه کنید، حدس می زنم که آنها را زیراکس کرده اید. و وقتی برای یک پیک نیک خوب وسایل را جمع کردید، حاضرم شرط ببندم که یک کوکاکولا برای نوشیدن برداشته اید.
رد دریافت کند و داستان بگوید. اینها همه راه هایی هستند که ما به عنوان انسان با یکدیگر اعتماد ایجاد می کنیم. رابطه انسان/برند تفاوتی ندارد.
چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم: استراتژی ها و نکات
به برند خود شخصیت بدهید
بر ارزش ها و احساسات تمرکز کنید
رویدادها را برگزار و شرکت کنید
از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید
با اینفلوئنسرها همکاری کنید
از بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید
افزایش آگاهی از برند شما یک فرآیند پیچیده است که می تواند شامل بسیاری از استراتژی ها و ترفندها برای افزایش هدف شما باشد. ما شش راه برای افزایش آگاهی از برند، چه آنلاین و چه آفلاین، جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم.
به برند خود شخصیت بدهید
وقتی صحبت از آگاهی از برند می شود، نمی توانید اهمیت شخصیت برند خود را کم اهمیت جلوه دهید. اول از همه، این به برند شما کمک می کند تا از یک سری رقبای مشابه متمایز شود. ثانیاً، یک شخصیت برند خوب شکل گرفته اعتماد و تعامل مشتری را افزایش می دهد.
برند شما باید یک طرح رنگی قابل تشخیص، لحن صدا و یک ویژگی اصلی مانند پایداری یا شادی پشت آن داشته باشد. شما می توانید تمام این ویژگی ها را در یک طلسم شرکتی تجسم کنید، همانطور که مارلبرو با شخصیت کابوی معروف خود انجام داد.
یکی دیگر از راههای شخصیت دادن به برندتان، استخدام یک سفیر برند است - یک فرد مشهور را پیدا کنید که با ارزشها و لحن صدای برندتان سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر در حال تبلیغ یک برند لباس ورزشی هستید، به دنبال یک قهرمان ورزشی، مربی تناسب اندام یا یک سلبریتی معروف به پشتکار یا قدرت ماندن خود بروید.
در نهایت، اگر یک رهبر یا نماینده متمایز و کاریزماتیک پشت نام تجاری خود دارید، می توانید آنها را تجسم شخصیت برند خود کنید. اپل و تسلا را به یاد بیاورید که از استیو جابز و ایلان ماسک جدا نیستند.
بر ارزش ها و احساسات تمرکز کنید
مصرف کنندگان ممکن است منطقی باشند، اما آنها تصمیمات نهایی را با قلب خود انجام می دهند، نه با ذهن خود. مردم ندانسته برندهای مورد علاقه خود را بسط فردیت خود می دانند. 89 درصد از خریداران به برندهایی که ارزش هایشان را به اشتراک می گذارند وفادار می مانند.
برای افزایش آگاهی از برند خود، مطمئن شوید که برند شما ارزش های خود را به وضوح و به طور مداوم بیان می کند. زمانی ممکن و آسان است که یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد داشته باشید. اگر در تلاش برای تعریف هویت برند خود هستید، با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید:
چرا برند شما ایجاد شد؟
برند شما چه آینده ای می خواهد خلق کند؟
چگونه به این هدف دست خواهد یافت؟
چه اصولی زیربنای رفتار شماست؟
پاسخ های کوتاهی بدهید، که به رسالت و هویت برند شما شکل می دهد. مورد دوم باید مختصر و در عین حال واضح باشد.
رویدادها را برگزار و شرکت کنید
برندهای بزرگ و کوچک هر دو از طریق برگزاری، حضور یا شرکت در رویدادها به تبلیغ می پردازند. بازاریابی رویداد فرصتی طلایی برای ایجاد ارتباطات تجاری مفید در اختیار آنها قرار می دهد. 75 درصد از صاحبان مشاغل می گویند که رویدادها بهترین کانال شبکه هستند.
بهتر از آن، رویدادها به برندها کمک می کنند تا روابط شخصی عمیقی با مشتریان خود ایجاد کنند. تقریباً نیمی از بازاریابان معتقدند که رویدادها برای تعمیق تعامل با مشتری مؤثر هستند.
با بهبود روابط با مشتریان و شرکای بالقوه، آگاهی از برند خود را افزایش می دهید. با این حال، اگر رویدادی را برگزار کنید، به تبلیغ نیز نیاز دارد. از کانال های مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، صفحات فرود یا بازاریابی ایمیلی برای جمع آوری شرکت کنندگان استفاده کنید. راهنمای ما در مورد ایجاد ایمیل های دعوت رویداد را دنبال کنید تا شرکت کنندگان بیشتری را جذب کند.
اگر در اولین مرحله ایجاد آگاهی از برند خود هستید، ممکن است بخواهید به عنوان یک شرکت کننده در رویدادها شرکت کنید. در این مورد، مناسبتهای خاص را انتخاب کنید که بیشترین علاقهمندی مخاطبان را به محصولات شما جمع کند. در این رویداد، فعال باشید و یک طرح کوتاه در مورد کسب و کار خود آماده کنید.
از بازاریابی شبکههای اجتماعی استفاده کنید
بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش آگاهی از برند شماست. فیس بوک، اینستاگرام و سایر شبکه ها دسترسی به مخاطبان زیادی را فراهم می کنند، زیرا روزانه 3.8 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
بهتر از آن، 54 درصد از مردم از طریق شبکه های اجتماعی در مورد محصولات تحقیق می کنند. جای تعجب نیست که بیش از نیمی از کشف برندهای آنلاین در این کانال اتفاق می افتد.
در نهایت، مردم انتظار دارند که کسب و کارها در کنار آنها باشند و این مراقبت را به آنها برگردانند - 71٪ از کاربران شرکتی را توصیه می کنند که تجربه مثبتی با آن در رسانه های اجتماعی داشته اند. برای استفاده حداکثری از این موفقیت برای آگاهی از برند، قوانین زیر را رعایت کنید:
مطالب را به طور مداوم و مکرر ارسال کنید.
از پست های سرگرم کننده استفاده کنید
آزمایش با فرمت های مختلف محتوا؛
اجتماعی باشید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
باز ماندن برای مشتریان در تمام ساعات شبانه روز و استفاده از قالب های مختلف محتوا ممکن است وقت گیر به نظر برسد. برای کاهش هزینه در ابتدا، از چت بات ها استفاده کنید. آنها می توانند خدمات مشتریان شما را در رسانه های اجتماعی مدیریت کنند، دنبال کنندگان شما را درگیر نگه دارند، آدرس های ایمیل را جمع آوری کنند و موارد دیگر. برای ایجاد یک ربات چت برای فیس بوک یا تلگرام به صورت رایگان و بدون کدنویسی با SendPulse ثبت نام کنید.
با اینفلوئنسرها همکاری کنید
گاهی اوقات، برای دو یا سه برابر کردن آگاهی از برند خود، فقط به یک توصیه از یک رهبر عقیده نیاز دارید. بنابراین، کسب و کارها به میل خود بازاریابی تأثیرگذار را در استراتژی بازاریابی خود پیاده می کنند. کار با وبلاگ نویسان به شرکت ها کمک می کند تا به مخاطبانی دست یابند که از طریق کانال های دیگر در دسترس نیستند.
مزیت اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد نامحدودی است که به برند شما ایجاد می کند. مردم تقریباً به همان اندازه که به دوستان و خانواده خود اعتقاد دارند به توصیه های رهبران عقیده اعتقاد دارند.
برای بهره مندی از اینفلوئنسر مارکتینگ، باید رهبر عقیده ای را که قرار است با آن کار کنید، به طور کامل بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پایگاه فالوورهای آنها از افراد واقعی تشکیل شده است که به شدت درگیر هستند و آنها را دوست دارند. از خدماتی مانند trendHERO برای یافتن ربات ها استفاده کنید و بخش نظرات نمایه یک وبلاگ نویس را به دقت بررسی کنید.
قانون دیگری که باید به آن پایبند باشید، اولویت دادن به نرخ تعامل بر اندازه پایه فالوور است. بنابراین، اینفلوئنسرهای با کمتر از 100 هزار مشترک را ترجیح دهید، زیرا آنها تعامل بیشتری نسبت به ستاره های رسانه های اجتماعی با بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند.
از بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید
مکانی که کسب و کار در صفحه نتایج موتور جستجو دارد بسیار مهم است. هر چه وب سایت شما از بالای صفحه دورتر باشد، شانس کمتری برای جلب توجه شما خواهد داشت. برای به دست آوردن جایگاه خود در خطوط اول، سعی کنید
تبلیغات پولی در موتورهای جستجو یا بازاریابی موتورهای جستجو (SEM). این تاکتیک می تواند آگاهی برند را تا 80 درصد افزایش دهد.
SEM می تواند حتی موثرتر از SEO سنتی باشد، زیرا فوراً نتایج را به همراه دارد. بهتر از آن، کاربران بازاریابی موتورهای جستجو را به خوبی درک می کنند. 75 درصد از آنها گفتند که تبلیغات جستجوی پولی به آنها کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
برای انجام بازاریابی موثر در موتورهای جستجو، از روندهایی مانند بهینه سازی جستجوی صوتی پیروی کنید. این بدان معناست که باید تبلیغات جستجوی پولی خود را محاوره ای تر کنید. به نحوه ارتباط مردم در زندگی واقعی نگاه کنید و این الگوها را به تبلیغات منتقل کنید. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را اضافه کنید. آنها به محتوای شما کمک می کنند که بیشتر در صفحه نتایج ظاهر شود.